Ta spletna stran je napisana v lahkem branju.

Tukaj lahko dobite naslednje informacije:
Podčrtane besede v besedilu so povezave. Če kliknete na podčrtano besedo, se vam bo odprla nova spletna stran.
Evropska kartica ugodnosti za invalide je kartica za invalide. Evropski kartici ugodnosti za invalide bomo v besedilu rekli Invalidska kartica.
Invalidska kartica je narejena za invalide. Invalidsko kartico lahko dobijo tudi otroci s posebnimi potrebami. Vsak invalid lahko dobi svojo Invalidsko kartico. Invalidska kartica pomaga invalidom, da bi bolje živeli.
Invalidsko kartico lahko invalidi dobijo brezplačno. To pomeni, da invalidom ni treba plačati denarja, da dobijo Invalidsko kartico.
Če imaš Invalidsko kartico, lahko dobiš različne ugodnosti. Dobiš lahko popust. To pomeni, da osebe z Invalidsko kartico za nekatere stvari plačajo manj denarja. Če imaš Invalidsko kartico, lahko dobiš različne ugodnosti. Dobiš lahko popust. To pomeni, da osebe z Invalidsko kartico za nekatere stvari plačajo manj denarja. Lahko dobiš tudi kaj zastonj.
Popust lahko dobiš za:
Invalidska kartica je modre barve. Invalidska kartica ima dve strani. Na sliki lahko vidite sprednjo in zadnjo stran kratice. Sprednja stran kartice ima vašo fotografijo in osebne podatke, na primer vaše ime in priimek. Sprednja stran kartice je v angleškem jeziku. Na sprednji strani kartice piše EU Disability Card. To v slovenščini pomeni Invalidska kartica ugodnosti. Zadnja stran kartice ima vaše osebne podatke, na primer vaše ime in priimek. Zadnja stran kartice je v slovenskem jeziku. Kartica je v slovenskem in angleškem jeziku zato, da jo lahko uporabljate v Sloveniji in v drugih evropskih državah. Kartica je namesto v slovenščini lahko tudi v italijanščini ali madžarščini.

Na sliki je zemljevid Evrope. Na zemljevidu so nekatere države pobarvane s temno modro barvo. To so države, v katerih lahko uporabljate Invalidsko kartico. To so Slovenija, Belgija, Ciper, Estonija, Finska, Hrvaška, Italija, Malta in Romunija. Slika je iz te spletne strani.
Invalidi in otroci s posebnimi potrebami lahko dobijo Invalidsko kartico brezplačno. Invalidsko kartico lahko dobijo na katerikoli upravni enoti. Invalidske kartice ne morejo naročiti preko spletne strani upravne enote.
Če želite dobiti Invalidsko kartico, na upravno enoto prinesite:
Ko na upravni enoti Invalidsko kartico pripravijo, vam jo pošljejo po pošti. Več informacij, kako dobiti Invalidsko kartico
Če želite tistim, ki imajo Invalidsko kartico ponuditi ugodnosti, lahko:
Na svetu je veliko ljudi, ki so invalidi. Veliko ljudi ima tudi člana družine, ki je invalid. Tudi v Sloveniji živi veliko invalidov. Na svetu je vedno več invalidov. Več invalidov je zato, ker je vedno več starejših ljudi. Vedno več invalidov je tudi zato, ker je vedno več bolezni, ki se jih ne da ozdraviti.
Invalidi lahko živijo manj časa kot ljudje, ki niso invalidi. Invalidi imajo lahko slabše možnosti za izobraževanje in zaposlitev. To pomeni, da manj časa hodijo v šolo in težje dobijo službo. Zato imajo invalidi lahko manj denarja in so lahko slabše povezani z drugimi ljudmi. Invalidska kartica invalidom pomaga živeti boljše življenje.
Kaj lahko dobite z Invalidsko kartico?

Na fotografiji je ženska. Ženska sedi v invalidskem vozičku. Ženska v roki drži Invalidsko kartico. Ženska je nasmejana. Ženska gre v trgovino s hrano.
Tam bo dobila popust. To pomeni, da bo plačala manj denarja. Popust bo dobila, ker ima Invalidsko kartico.
Invalidsko kartico lahko dobijo invalidi. Invalidi morajo imeti status invalida. Invalidsko kartico lahko dobijo ljudje s telesnimi okvarami. Invalidsko kartico lahko dobijo gluhoslepe osebe. Invalidsko kartico lahko dobijo tudi otroci s posebnimi potrebami.
Osebe, ki imajo Invalidsko kartico, lahko dobijo različne ugodnosti. Ugodnosti so na primer popusti. Ko dobiš popust, plačaš manj. Lahko dobiš tudi kaj zastonj.
Ugodnosti lahko dobiš tudi v drugih evropskih državah. Če boste potovali, vprašajte, če dobite kakšno ugodnost zaradi Invalidske kartice. Seznam kdo vse ponuja ugodnosti v Sloveniji
Invalidsko kartico lahko dobijo na katerikoli upravni enoti. Invalidske kartice ne morete naročiti preko spletne strani upravne enote.
Če želite dobiti Invalidsko kartico, na upravno enoto prinesite:
S seboj prinesite tudi odločbo. Odločba je dokument, ki ga lahko dobi vsak invalid. Na odločbi mora pisati, da ste invalid ali da imate otroka s posebnimi potrebami. Z odločbo dokažete, da lahko dobite Invalidsko kartico.
Ko na upravni enoti Invalidsko kartico pripravijo, vam jo pošljejo po pošti.
Invalidska kartica velja tudi v drugih evropskih državah. Uporabljate jo lahko:
Če potujete v druge države, vprašajte, če lahko zaradi Invalidske kartice dobite kakšno ugodnost. Nekatere države imajo tudi sezname ponudnikov ugodnosti. Na seznamih piše, katere ugodnosti lahko dobiš, če imaš Invalidsko kartico.
V lahko branje priredila: Živa Jakšić Ivačič. Testni bralci Dnevnega centra Zveze Sožitje: Danica Pirnat, Blaž Kern in Jan Prašnikar. Strokovna podpora testnim bralcem: Vlasta Stupar in Boris Blaznik.