23.09.2024

EDF predstavi novosti na področju EU kartice ugodnosti za invalide in parkirne karte

Udeležili smo se spletnega seminarja, kjer je EDF predstavil nekaj novih informacij v zvezi z EU kartice ugodnosti za invalide (v nadaljevanju: kartica) in parkirno kartico. Na področju EU kartice smo izvedeli, da je bilo v februarju prečiščeno besedilo z vnesenimi spremembami sprejeto. Besedilo je končno, vendar še ni uradno zakon EU. Še vedno ga je potrebno potrditi v Evropskem parlamentu, kar naj bi se zgodilo aprila. Besedilo je še vedno direktiva, ki je drugi “najmočnejši” tip zakonodaje EU in ga je potrebno še prenesti v nacionalno zakonodajo. Vključuje tudi parkirno kartico za invalide. Pravne podlage besedila so notranji trg, promet in nediskriminacija, še vedno pa temelji na načelu medsebojnega priznavanja statusa invalidnosti. Drugi zakonodajni predlog predvideva razširitev kartice na državljane tretjih držav, tako da bodo lahko ljudje izven EU, ki zakonito živijo v EU, zaprosili za kartico. Iz tehničnih razlogov je bil ta predlog ločen od izvirnega, zato se še ne ve kdaj bo sprejet in če sploh bo. EDF je dosegel veliko dobrih izboljšav besedila, kot so:
  • Vključitev prometnih storitev, čeprav bodo veljale nekatere izjeme.
  • Vključitev določb za dostop do podpore pri sodelovanju v programih mobilnosti EU.
  • Brezplačno izdajanje in obnavljanje Evropske kartice za invalide.
  • Spletna stran na ravni EU in nacionalne spletne strani s podatki o kartici.
  • Zaščita zasebnosti imetnikov kartic.
  • Zagotavljanje, da kartica ni obvezna za dostop do pravic po drugih zakonih EU (kot so potniške pravice).
  • Države članice lahko odločijo ali bodo uporabo kartice razširile na daljše bivanje v tujini.
  • Zaveza Evropske komisije, da nadalje raziskuje preostale vrzeli v zvezi z prostim gibanjem invalidov kot je prenosljivost podpore invalidnosti pri selitvi v drugo državo članico EU.
 Žal pa lahko države, glede na novo besedilo, posamezne storitve iz kartice izključijo. Nazadnje so nekateri vidiki še vedno pristojnost različnih držav EU: postopki ocenjevanja invalidnosti se zaradi kartice ne bodo spremenili, prav tako pa nov zakon ne bo vplival na to, kdo bo prejemnik kartice ali kdo prejme določene socialne varnostne koristi ali podporo. Ko bo končno besedilo sprejeto in prevedeno, bo objavljeno v Uradnem listu Evropske unije. Od tega trenutka bodo države članice imele 30 mesecev časa, da ustvarijo ali spremenijo nacionalne zakone nadalje pa 12 mesecev, da vzpostavijo sisteme kartic. Po trenutni predvideni časovnici, naj bi bila tako kartica na voljo v vseh državah EU do konca leta 2027. Parkirna kartica Z novo direktivo je EDF dosegel jasno uskladitev nacionalnih sistemov na področju parkirne kartice, nekatere stvari pa so še vedno prepuščene državam članicam, kot na primer držav ne obvezuje, da ponudijo digitalno različico. Z novo direktivo je določen jasen časovni okvir v katerem bo morala biti kartica izdana, to je 90 dni.  Omogoča tudi vključevanje digitalnih funkcij, kot je na primer QR koda. Izgled digitalne kartice še ni določen. Nova pravila bodo razvita s strani institucij EU, ki bodo zakon dopolnili s praktičnimi informacijami o tem, kako vzpostaviti digitalno kartico. Kartica bo vključevala tudi Braillovo pisavo. Ob izdaji parkirne kartice bodo lahko upravne enote zaračunale zgolj administrativno takso. Nazadnje, podobno kot pri Evropski kartici ugodnosti za invalide, nova direktiva ne bo vplivala na nacionalna pravila parkiranja. Prav tako pa pravila, kdo je upravičen do parkirne kartice ostajajo na nacionalni ravni. EDF je poskušal v direktivo vključiti tudi minimalno kvoto parkirnih mest za invalide, a jim to žal ni uspelo.
Author: NSIOS
Puščica gor Na vrh